Winnie als jeugdsentiment met rendement

Wie is Winnie zul je denken. En waarom is dit – met bedrukt lintje – een uitstekend relatiegeschenk of promotie artikel voor met name kinderen? is het Winnie the Pooh misschien? Of Winnie; het mooie vriendinnetje van Alfred Jodocus Kwak? Geen van deze tekenfilmhelden, doch wel een ervaring met andere helden van het witte doek brengen de winnies, in het bereik van mijn herinnering.

Persoonlijk kwam ik er voor het eerst mee in aanraking nadat ik door een vriendje was uitgenodigd op diens kinderfeestje. Geen spijkertje poepen of spekjes happen, maar de bioscoop stond op het program; een heel avontuur voor iemand van rond de zeven jaren jong. Bioscopen waren toen ook veel en veel groter, of leek dat enkel zo zoals alles dat ik uit mijn jeugd herinner? Welke film het was weet ik niet meer exact, maar het zal de Leeuwenkoning of Alladin zijn geweest. Geweldig zo een bioscoopervaring, maar het is tegelijkertijd moeilijk stilzitten op die leeftijd zo weet ik – nu ik zelf kinderen van die leeftijd heb – uit eerste en ook tweede hand. Dat mag dan ook best beloont worden na afloop. Bij het verlaten van de zaal stond dan een mijnheer of mevrouw die ons allemaal een geschenk gaf; een winnie!

Een schattig zacht bolletje met oogjes, voorzien van een stevig papieren lintje met uw tekst en logo

standard-winnie-311Een schattig zacht bolletje met oogjes, voorzien van een stevig papieren lintje met daarop de naam van de bioscoop en plakvoetjes. Geweldig; al snel vergelijk je die van elkaar en werd er geruild waar we elkaars kleur mooier vonden dan die van onszelf. Zo trots als een pauw verlieten we de bioscoop en tot ergernis van moeder had ik de beschermfolie, die het lijmoppervlak onder de voetjes beschermde, er natuurlijk al in de auto afgepulkt. Toch was er niemand die mijn plezier kon bederven en eenmaal thuis is het ook het eerste dat je laat zien. Hierna moet Winnie natuurlijk een mooi plaatsje krijgen op mijn slaapkamer. De volgende keer vroeg ik nog voor de film aan de bioscoopmedewerker; krijg ik straks ook een Winnie?

Slechts een jeugdherinnering kun je denken; maar wel eentje die ik nooit meer ben vergeten en uiterst positieve associaties mee heb. Ik moet nog steeds aan de Hollywood bioscoop denken zodra ik er eentje zie. Vanuit marketing perspectief was dit dus beslist geen verkeerd besteed dubbeltje. Een Winnie met bedrukt lintje voorzien van je bedrijfsnaam, merk of logo is dus een uitstekend geschenk of promotie artikel voor kinderen en volwassenen. Als herinnering aan een evenement of gelegenheid heeft het een uiterst hoog rendement. Bekijk het assortiment van Euro-Logo.

bolletjes-voetjes

One thought on “Winnie als jeugdsentiment met rendement

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *